Vragen

Heb je nog vragen over je bezoek aan Het Theater? Wij hebben er hier vast een aantal voor je op een rij gezet. Staat je vraag hier niet bij? Stel deze dan gerust via info@hettheater.nl. Wij beantwoorden je vraag dan zo snel mogelijk.

Tickets & betalen

Hoe koop ik een kaartje voor een voorstelling?
Onze kaartverkoop verloopt bij voorkeur via onze website. Selecteer de gewenste voorstelling, datum en tijd, volg de stappen, en de rest gaat vanzelf! Je ontvangt altijd een e-mail ter bevestiging, met daarin een link naar je tickets.

Kan ik mijn e-ticket ook op mijn telefoon laten zien?

Dat kan. Je hoeft je tickets dus niet thuis te printen. Houd er wel rekening mee dat een e-mail niet geldt als toegangsbewijs. Alleen een geldige QR-code op je e-ticket is een geldig toegangsbewijs voor je voorstelling. Lees er hier meer over.

Ik wil graag een papieren ticket ontvangen.

Dat kan. Je geeft dit eenvoudig aan tijdens het online bestelproces. De tickets worden dan naar je huisadres gestuurd. Je betaalt hiervoor €3,50 extra.

Hoe reserveer ik een kaartje voor een mindervalide-plaats?

Stuur ons dan een e-mail op tickets@hettheater.nl en geef aan dat het om een rolstoelplaats gaat. Wij zorgen er dan voor dat er een mindervalidenplek gereserveerd wordt, inclusief een plaats voor een eventuele begeleider. Het reserveren van een rolstoelplaats via ons online ticketsysteem is helaas niet mogelijk. Klik verder voor meer informatie over de toegankelijkheid van Het Theater en de parkeerplaatsen voor mindervaliden.

Wat gebeurt er als een voorstelling wordt afgelast?
In dat geval krijg je altijd persoonlijk bericht van ons. Dat kan via e-mail zijn, per sms of telefonisch. Laat dus bij het boeken van je tickets altijd je telefoonnummer of emailadres achter, zodat wij je kunnen bereiken. Als een voorstelling geannuleerd wordt, krijg je de kosten van je entreebewijs (inclusief €2,50 aan boekingskosten) vergoed via een digitaal tegoed. Het kan ook zijn dat een voorstelling verplaatst wordt. Mocht je niet kunnen op de alternatieve datum, dan kun je je digitale tegoed gebruiken voor een andere voorstelling.

Kan ik mijn kaartje teruggeven aan jullie als ik verhinderd ben?

Nee, dat kan helaas niet. Maar misschien is het fijn als je er dan iemand anders blij mee kunt maken!

Op welke manieren kan ik betalen
in het theater zelf?
Je kunt bij ons ter plekke alleen met pin betalen. Contante betalingen en betalingen met creditcard en/of op andere manieren kunnen wij helaas niet accepteren.

Zijn de Theater- en Concertbon en de Podium Cadeaukaart bij jullie in te wisselen?

Jazeker! Wij geven deze zelf niet uit, maar je kunt hier wel gebruik van maken. Je komt de optie om gebruik te maken van de Podium Cadeaukaart vanzelf tegen in het (online) bestelproces. De Theater- en Concertbon kan helaas niet online ingewisseld worden. Hiervoor is het nodig dat je zelf je tickets bij ons aan de kassa reserveert. Lees hier meer over het reserveren van tickets aan onze kassa.

Waarom betaal ik boekingskosten?
Per transactie wordt er €2,50 in rekening gebracht. Deze boekingskosten worden in rekening gebracht voor de dekking van de financiële afhandeling van je boeking. Hieronder verstaan wij de transactiekosten voor bank, iDeal, creditcard en online betalingen, maar ook de kosten die worden gemaakt voor het beheer van het ticketsoftwaresysteem, de dienstverlening en de administratiekosten.

Het lukt mij niet om online mijn ticket te bestellen. Wat kan ik doen?

Wij verzoeken je vriendelijk om tickets zoveel mogelijk via onze website te reserveren. Lukt dit niet? Reserveer je tickets dan bij voorkeur via e-mail: tickets@hettheater.nl Geef hierbij duidelijk de dag, tijdstip en voorstelling van je voorkeur aan én je eigen contactgegevens. Je kunt ons ook bellen. Wij zijn telefonisch bereikbaar voor ticketverkoop op 035-20 800 41. Spreek je boodschap in, dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Ook kun je bij ons binnenlopen om je tickets aan onze kassa te kopen. Lees er hier meer over.

Gezondheid, veiligheid en toegankelijkheid

Is Het Theater toegankelijk voor mindervaliden?
Ja, wij zijn een rolstoelvriendelijk theater. We zijn goed toegankelijk voor mensen in een rolstoel of met een rollator en beschikken over een invalidentoilet. Lees hier meer over toegankelijkheid voor mindervaliden.

Hoe reserveer ik een kaartje voor een mindervalide-plaats?
Stuur ons dan een e-mail op tickets@hettheater.nl en geef aan dat het om een rolstoelplaats gaat. Wij zorgen er dan voor dat er een mindervalidenplaats gereserveerd wordt, inclusief een (betaalde) plaats voor een eventuele begeleider. Het reserveren van een rolstoelplaats via ons online ticketing-systeem is helaas niet mogelijk. Klik verder voor meer informatie over onze toegankelijkheid voor mindervaliden.

Welke coronamaatregelen gelden er bij Het Theater?
Bij Het Theater vinden we het belangrijk dat ons publiek en de artiesten zich prettig en veilig voelen bij ons. Daarom is in Het Theater het nieuwste op het gebied van beluchting- en luchtventilatie-techniek geïnstalleerd. Naarmate er meer mensen in de zaal aanwezig zijn, wordt er meer frisse lucht van buiten de zaal ingeblazen en wordt er meer lucht uit de zaal afgezogen. We hebben daarnaast voor ruime stoelen gekozen, zodat onze bezoekers niet te dicht op elkaar zitten. Ook volgen wij de corona-richtlijnen die gelden voor de theaterbranche.

Lees hier meer over de actuele situatie.

Ik heb corona of coronaklachten, en ik kan niet komen. Wat gebeurt er met mijn kaartje?

Wij kunnen in dit geval helaas geen geld teruggeven of kaarten retour nemen. Maar misschien is het fijn als je er iemand anders blij mee kunt maken!

Mijn account

Moet ik een account hebben om een ticket te kunnen bestellen?
Nee, dat hoeft niet. Maar we vinden het wel prettig om je contactgegevens te hebben, zodat we je kunnen bellen, sms’en of mailen bij annuleringen of wijziging van de datum van je voorstelling. Daarnaast kunnen we je bezoek zo prettig mogelijk maken. Ook kan een account handig zijn voor jezelf. Je kunt hiermee voorstellingen bewaren, je hoeft je adresgegevens niet steeds opnieuw in te voeren en kunt je gegevens zelf aanpassen op het moment dat daar iets in verandert. Als je een account aanmaakt bij Het Theater, kun je zelf aangeven of je onze nieuwsbrief wilt ontvangen. Wij verwerken je gegevens volkomen veilig, volgens de AVG-privacy-richtlijnen, en geven deze niet door aan derden.

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Wij verwerken je gegevens volkomen veilig, volgens de AVG-privacy-richtlijnen. We gebruiken je gegevens uitsluitend voor datgene, waarvoor je ons toestemming hebt gegeven. Ze zijn slechts bedoeld om je (aanstaande) bezoek zo prettig mogelijk te laten verlopen. Je gegevens worden nooit doorgegeven aan derden.

Het lukt mij niet om in te loggen op mijn account. Wat kan ik doen?
Dan ontvangen we bij voorkeur een mail van je op tickets@hettheater.nl. Geef hierin (liefst met een screenshot) aan wat er misgaat, en laat je naam en contactgegevens achter. Op die manier kunnen we je zo goed mogelijk helpen. Daarnaast kun je ons ook bellen op telefoonnummer 035-20 800 41. Spreek je boodschap in, we bellen dan zo snel mogelijk terug.

Hoe geef ik een wijziging in mijn persoonlijke gegevens door?

Als je een account hebt, kun je dit zelf veranderen. Je helpt ons daarmee om je op de goede manier te bereiken. Daarnaast kun je dit ook doorgeven via tickets@hettheater.nl.

Algemeen

Zijn er stoelverhogers aanwezig bij Het Theater voor kinderen?
Ja, deze zijn aanwezig.

Ik ben te laat. Mag ik nog binnen?

Nee, wij kunnen je na aanvang van de voorstelling helaas niet meer binnenlaten in de theaterzaal. Wel bieden we je dan graag de mogelijkheid om de voorstelling te volgen op een tv-scherm in onze gezellige foyer.

Wat kan ik doen om Het Theater te ondersteunen?
Fantastisch als je ons wilt ondersteunen! Je kunt dan Vriend worden, sponsor worden of schenken. Ook door vrijwilliger te worden, help je ons om van Het Theater een succes te maken. Klik verder voor meer informatie.

Nieuwsbrief

Niks meer missen? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. Schrijf je snel in!